CuHobTar (Placeret i Dødens Marker)

Alt inplay rollespils foregår her. Hold dig så meget som muligt inde i rollen.
Hjælp til inspiration finder du på neveri.dk.
Regnarsson
Kendt karakter
Registered for: 17 years 9 months
Geografisk sted: Aarsballe/bornholm

Re: CuHobTar

Ulæst indlæg af Regnarsson »

sergenten træder ind i teltet, og gør honnør,

"hver hilset ærkebiskop og officere, vi red ud for at finde barbarende tidligt om morgen, og inden kl var blevet middag var de
fundet, de rejser som en stor masse, med de civile i midten, sammen med deres forsyninger, vi gætter på at der er 8000
mennesker, men kun 1/3 er soldater, vi har ikke observeret noget kavaleri, artilleri, og kun meget få folk med panser på,
deres retning passede meget godt med at de går lige imod de udødes højborg, og deres forsyninger, antyder at det er en planlagt tur, og ikke bare en forvildet folkevandring, som vi først troede.
da vi var færdige, besluttede vi os for at vende tilbage, men på tilbagevejen, faldt vi i et baghold, de havde efterladt 50 mænd, som vi ikke så, som nu skyd pile imod os, oversergenten, og et par andre faldt i første træf, jeg besluttede at infomationen, var vigtigere, end at prøve at bekæmpe fjenden, beordrede at vi skulle kæmpe os fri, og løbe hjem,
5 mand overlevede ud af 15,"
Regnarsson
Kendt karakter

der er stille i et øjeblik, officererne kigger omkring på hinanden,

det er ærkebiskoppen der bryder tavsheden,

"major Ridigan, hvorfor har jeg intet hørt om disse barbare før nu, og hvorfor har de fået lov til at vandre uhindret igennem det hellige land"

majoren er helt rød i hovedet, "jo nu skal du høre ærede ZeeHon, de udgyd ikke nogen trussel, og jeg var sikker på at de vilde vende om, når de opdagede hvor barskt området var,"

6 kompagnis kaptegn begynder at tale nu (den eneste ork)

"jeg sendte en deling ud, for at spejde, og se hvad de ville, og det er så den report du får nu, ved ikke hvorfor løjtnanten er draget der ud"

nu kigger aller på Artemis, ærkebiskoppen kigger lige ind i Artemis øjne, med sine kolde hvide sortelver øjne

"hvad lavede du der ude Løjtnant af 1. grad"
Greyhawk
Kendt karakter
Registered for: 13 years

Ulæst indlæg af Greyhawk »

"På baggrund af den manglende information foretog jeg den vurdering at CuHobTar's sikkerhed var truet. Og varslede min deling at gøre klar til kamp patrulje for at vise barbar horden at vi intet frygter."

*kigger så på adjudanten med lettere sammen knebne øjne*

"Dog grundet general adjudantens ordre var jeg ude af stand til at fuldføre mit ridt med hele min styrke."
Regnarsson
Kendt karakter

Wiznarma læner tilbage, og hans hovede bliver mindre i krystal kuglen, ingen tør forstyrre ham mens han tænker

efter lidt tid begynder han at tale igen

"javel ja, vi kan jo ikke forlade lejren, uden at have helt styr på de udøde, der er mange civile her, og det her er den største kilde med rent vand vi har fundet, så vi kan ikke sende alle ud, første og andet kompagni vil tage der ud, i vil lave en dejlig lang og tynd front, og tvinge baraberne til at angribe, halvdelen af jeres kavaleri vil stå på flankerne, den anden halvdel, skal være let pansrede, og vil ridde ind og angribe deres lejre, deres første mål er at ødelægge deres forsyninger. det næste er at demoralisere, gå efter kvinder og børn, og flygt lige så snart at modstanden bliver for heftig"

folkende gør honnør, "javel"
Greyhawk
Kendt karakter

*gør også honnør sammen med de andre*

"ZeeHon.. har de fastlagt hvornår der blæses til angreb eller vil de efterlade den planlægning til majoren?"
Regnarsson
Kendt karakter

han kigger rundt på de forsamlede Kaptejner, "i rejser om en time, og indleder angrebet lige inden aften imorgen, så i får travlt"

mødet bliver hævet, og general adjudanten, sidder bare og ser underlig ud, i mellem tiden, går de 6 officere igang med at give ordre ud,

"Løjtnant Artemis, lad dine mænd for en halv times hvile, så sadler i op, i tager nye heste, i får den sene kollone vagt"

lejren liver op, og store olie lamper bliver tændt i gaderne, og lyden af de over 1000 mand, der gør klar til kamp
Greyhawk
Kendt karakter

*nikker forstående*

"Jeg vasler mændene, kaptajn Cenial"

*vender så rundt på hælene og går ud af teltet*
Regnarsson
Kendt karakter

Brogari står udenfor og venter på Artemis

"mændene er smidt i seng, og hestene hviler"

han kigger meget rundt omkring, og ser efter hvad der sker omkring ham, men forstår ikke påstyret
Greyhawk
Kendt karakter

"Mændene får 30 minutters hvile så skal de være klar til at sadle op på nye heste. Vi har fået nye ordre."

*smiler så lidt akavet*

"Det vil glæde dig at vi tager kampen til barbarerne"
Regnarsson
Kendt karakter

ser fuldstændig malplaceret ud

"det kan de da ikke mene, mændene er trætte, selv med 4 timers ekstra hvile, er de trætte"

man kan tydeligt fornemme min skånede opvækst som ZeeNarh
Greyhawk
Kendt karakter

"Gå til stalden og få stalddrengene til at sadle delingen om på friske heste, så må jeg få delingen op"

*går så over mod delingens område*

"Helst nu, Brogari.. tiden er knap. Og jeg er i grunden ligeglad med hvordan du sætter stalden i arbejde, bare få det til at ske!"
Regnarsson
Kendt karakter

Bragari gør honnør "javel Hr. løjtnant, skal ske" han vandre om imod staldende, med tunge skridt, og lige så snart han træder ind, begynder han at råbe efter de stakkels stalddrenge

henne ved Artemis deling er der stille, selvom at vejen der går igennem er fuld af liv, har soldaterne lært at sove igennem sådanne bagateller
Greyhawk
Kendt karakter

*vandre over til Retoaz telt og vandre*

"Op Retoaz. Vi skal have delingen op. Vi har nye ordre. Kom kom kom."
Regnarsson
Kendt karakter

manden snorkede som en bjørn, og hans kraftige gyldne skæg, blafrede med vinden, men i det øjeblik at Artemis begynder at tale, stopper det op og hans øjne er vidt åbne,

"javel løjtnant Artemis, skal ske Løjtnant artemis,"

han stiller sig op i sin simple kofte, og råber

"femte deling træd an uden for teltpladsen!"

de seks telte, der rumme samtlige 90 soldater, begynder nu også at summe med liv, efterhånden som at folk tager deres uniform på

Retoaz tager også sin uniform på, 1 min senere står de uden for, ingen panser, bare kofte, våbenslag, og deres våben
Greyhawk
Kendt karakter

*træder frem foran delingen*

"5. deling! Vi har fået nye ordre. Vi har fået hvad vi ville have. Vi tager kampen til barbarerne! Førere.. jeg vil have delingen sadlet op og klar til kamp 30 minutter fra nu. Vi må også forvente at få den sene kolonne vagt"
Regnarsson
Kendt karakter

en halv time senere, er hæren igang med at rejse, kollonen som er seks mand bred (tre heste) bevæger sig af sted, med en fantastisk 50 km om dagen, i midten lige bag ved forsyningerne, har Artemis Deling fået en plads,
Brogarie sidder ved siden af Artemis, og Retoaz yderst til højre med banneret
Greyhawk
Kendt karakter

Artemis rider afsted i samme tempo som hæren, tydeligvis meget veltilfreds over at skulle være en del af så stor en krigsmaskine.

Mumler så for mig selv
"De Torko har ikke en chance"

Vender så hovedet mod Brogari, smilet på hans ansigt næsten trænger igennem hjelmens visir.

"Brogari, mind førerne om at vi bruger skræmme taktik. Kvinder, børn og forsyninger er hvad vi går efter, deres krigere skal dog fældes hvis de bliver til fare for os."
Regnarsson
Kendt karakter

han stirre på Artemis

"undskyld Hr. Løjtnant, hørte vidst forkert, det lød næsten som om at, du sagde, at vi skulle dræbe kvinder og børn?"

ude langs kollonen kan man se den del af kavaleriet der er på vagt, ridde frem og tilbage, for at bevogte den udsatte flanke
Greyhawk
Kendt karakter

"Nej Brogari.. du hørte ganske ret. Vort mål er at knække deres morale, og det gøres bedst ved at gå efter de svage. Ordren kommer helt fra ærkebiskop Wiznarma"

Ændre så tonefald

"Og hvis du har svært ved at udføre denne ordre, så vil jeg foreslå at du tager det op med kaptajn Cenial"
Regnarsson
Kendt karakter

synker en spytklat på størrelse med en sten, og stammer,

"fra ærkebiskoppen selv?"

efter et øjebliks stilhed, retter han sig op i sadlen,

"ingen problemmer Hr. Løjtnant, skal ske Hr. Løjtnant"
Greyhawk
Kendt karakter

"Godt Brogari, det glæder mig at du med."

stiger så af hesten og rækker tøjlerne til Brogari

"Find og væk mig en halv time før vi skal på vagt. Jeg vil finde mig et sted og få en blunder"
Greyhawk
Kendt karakter

Det sidste jeg siger inden jeg ligger mig er

"Brogari, du har kommandoen. Og Retoaz, du tager Brogari's plads som næstkommanderende.. Væk mig hvis der sker noget"

Og så døser jeg hen.
Regnarsson
Kendt karakter

Artemis ligger sig om i officer vognen, hvor der i forvejen ligger et par stykker, fra andre delinger,

brogari leder folkende, og tager også den næste vagt, først længe efter at solen er stået slutter hans vagt, og han vækker han Artemis,

"Hr. Løjtnant det er middag nu, og folkende har 20 minutters spisetid inden vi rejser videre,"

han ser selv tydelig medtaget ud og ser ud til at mangle andre dværges udholdenhed
Greyhawk
Kendt karakter

Ryster hovedet søvnigt inden jeg kommer til mig selv

"javel godt... og vagten? har vi mødt barbarene endnu?"

rejser sig så langsomt og bevæger sig ud af vognen
Greyhawk
Kendt karakter